Az AV relevanciája az irodaházakban Az AV relevanciája az irodaházakban Az AV relevanciája az irodaházakban Az AV relevanciája az irodaházakban Az AV relevanciája az irodaházakban Az AV relevanciája az irodaházakban Az AV relevanciája az irodaházakban Az AV relevanciája az irodaházakban Az AV relevanciája az irodaházakban Az AV relevanciája az irodaházakban Az AV relevanciája az irodaházakban

Az AV relevanciája az irodaházakban

share icon
Megosztás
2021. 07. 13.

A multinacionális vállalati szektorban számtalan környezetben használnak audio-vizuális eszközöket, mint az értekezletek és videokonferenciák. Az AV-telepítések nagy fokú előrelépést jelenthetnek a kommunikáció elősegítése szempontjából : növeli a termelékenységet, segítenek kapcsolatban maradni az alkalmazottakkal és az ügyfelekkel - a körülményektől függetlenül.

Mik az AV eszközök?

 

Az audio-vizuális berendezéseket az eszközök széles skálájának leírására használják, a tipikus síkképernyős kijelzőktől kezdve a komplex hangrendszereken át az ezeket irányító vezérléstechnikáig. A beállítástól függően különböző típusú eszközöket használnak lakossági, vállalati konferenciatermek, kereskedelmi / kiskereskedelmi vagy egyéb célokra. Néhány konkrét példa az AV berendezésekre:

 

  • Hangsugárzók
  • Interaktív kijelzők
  • Erősítők
  • Mikrofonok
  • Webkamerák
  • Projektorok
  • Vetítővásznak
  • AV kábelek, pl. USB, HDMI, VGA, Display Port
  • Tartozékok, például bemeneti panelek
  • Vezérléstechnikai eszközök
  • Kábelrendező dobozok

 

Miért fontos, hogy a vállalatok az AV berendezésekbe fektessenek be?

 

Ezek az eszközök a funkciók széles spektrumát fedik le, így különféle feladatokhoz használják őket. A vállalati világban az AV telepítéseket különböző módon használják.

 

  1. Kommunikációs- vagy segédeszközként

 

A személyes értekezletek gyakorisága növekszik, a statisztikák szerint a vállalatok felső vezetése hetente összesen akár 17 órát is eltölthet a tárgyalókban. Ez a munkahetük majdnem 46% -a. A tárgyalóhelyiségeket és a konferenciatermeket különböző értekezletre használják : stratégiai kidolgozás, kapcsolatépítés, oktatás stb. Az alkalmazottak saját eszközöket vihetnek a tárgyalókba (laptopok, tabletek – BYOD (bring your own device)) és különféle eszközön  keresztül továbbítják prezentációjukat amelyek tükrözik a képernyőjüket a kivetítő vagy kijelző irányába. Manapság alapvető követelménnyé vált, hogy a tárgyaló berendezései kompatibilisek legyenek saját eszközeinkkel és a különböző kábelek ne heverjenek szanaszét, hanem egy egyszerű mozdulattal a megfelelő helyre legyen illeszthető, vagy akár csak egyetlen gombonyomást igényeljen a prezentáció elindítása. Tanulmányok szerint azok az alkalmazottak, akik szabadon használhatják az értekezleten preferált kommunikációs formájukat, nagyobb valószínűséggel motiválódnak és hatékonyabban is kommunikálnak.

 

Ezért elengedhetetlen, hogy a vállalatok olyan kiváló minőségű AV berendezésekbe fektessenek be, amelyek támogatják az alkalmazottak és a cég céljait  – ezzel is növelve a hatékonyságot és termelékenységet.

 

  1. Távolsági kommunikáció és távmunka

 

Számos vállalat rendelkezik irodával több helyszínen vagy szabadúszókat és távolról dolgozókat is alkalmaz, illetve más országokban található ügyfelekkel kommunikál, ez pedig többnyire online zajlik - például videokonferencia alkalmazások segítségével, mint a Microsoft Teams vagy Zoom. A videokonferencia gyors és stabil internetkapcsolatot, valamint az online kommunikáció támogatásához szükséges megfelelő AV készüléket igényel.

 

 

Különbség a fogyasztói és a professzionális AV berendezések között

 

Bizonyos típusú AV eszközök- főleg inkább otthoni használatra - önálló termékként megvásárolhatók a szórakoztatóelektronikai üzletekben. A vállalati vagy kereskedelmi használatra tervezett AV eszközöket azonban általában más elemekkel együtt, testreszabott megoldásként, professzionális AV rendszer kivitelező cégektől, viszonteladóktól érdemes megvásárolni. Jelentős különbségek vannak a fogyasztói AV és a professzionális AV eszközök között. A professzionális berendezéseket vállalati és kereskedelmi környezetben történő felhasználásra tervezték, és általában jobb minőségűek, ez pedig hosszabb termékélettartamot jelent, strapabíróbb és nagyobb kompatibilitással rendelkezik más eszközökkel. A tárgyalótermek AV installációjának típusa, minősége és használhatósága erősen befolyásolhatja, hogy a felhasználók milyen gyorsan kezdhetik el értekezletüket technikai problémák felmerülése vagy a berendezés használatával kapcsolatos ismeretek hiánya miatt.

 

 

Az AV eszközök felhasználási módjai az irodaházakban

 

 

  1. Videokonferencia

 

A COVID-19 járvány előtt sok munkáltató a távmunka lehetőségét vizsgálta. Mivel a koronavírus továbbra is érinti a világ városait, sokan még mindig a home office mellett maradnak. A megbeszélések hiánya azonban veszteséget jelenthet a cégek számára. A kisvállalkozások mintegy 94% -a szerint ezek a találkozók kritikus jelentőségűek a növekedés szempontjából. Erre nyújt megoldást az online létrehozható videkonferencia. Az ehhez kapcsolódó eszközök segítenek abban, hogy kapcsolatban maradhass az alkalmazottaiddal és ügyfeleiddel, függetlenül attól, hogy ki hol tartózkodik. A konferenciatermeknek olyan innovatív és könnyen kezelhető audio-vizuális termékekre van szükségük, mint például a teremfoglaltság jelző, projektor, kijelző vagy vetítővászon, mikrofon és ne felejtsük el a megfelelő kábelezést - a jobb virtuális kommunikáció érdekében.

 

 

2. Képzések, oktatások

 

Számos vállalatnál van lehetőség a szervezeten belüli oktatásra. A megfelelő felszerelés hatékony használata időt és pénzt takaríthat meg új vagy régi alkalmazottak képzésénél vagy az új folyamatok bevezetésénél. Az alkalmazottak képzési programját online, élőben  vagy streaming szolgáltatással is meg lehet tartani, legyen szó webináriumról vagy a világ másik végén tartott online vezetői képzésről.

 

3. Belső kommunikáció

 

Körlevelezés helyett szeretnél hatékonyabban olyan információt megosztani a vállalat dolgozóival, ami fontos, hogy  folyamatosan szem előtt legyen? A megoldás a digital signage kijelző, hogy valós időben megtekinthetők legyenek az aktualitások, felhívások, valamint az ügyfelek várakozás közben tájékozódhassanak  a legújabb ajánlatokról és referenciákról. Az általános információ megosztás mellett a sürgősségi, tömeges értesítés is hasznos lehet például magánegészségügyi intézményekben. A felhívásokat okos telefonon keresztül vagy egy védett, központi szerverről  is el lehet küldeni. 

 

AV eszközök széles tárháza

 

Oktatási intézmények tantermeiben, előadóiban vagy nyitott munkaterekben mint a nagyobb tárgyalótermek a projektorok és vetítővásznak segítik a személyzetet az információk egyszerű megosztásában.

 

Kijelzők – legyen az digitális vagy interaktív, kicsi vagy nagy - mint például egy LED fal. A digitális kijelzők használata hatékonyabb kommunikáció áramlást és nagyobb tájékozottságott biztosít.

 

Teremfoglaltságjelzők. Biztonságos és egyszerű a használata. Legyen szó üzleti vagy oktatási teremről, akár távolról is foglalhatunk magunknak termet.

 

Háttérzene. Egy kellemes háttérzene kikapcsolódásunk alappillére lehet bármilyen intézményben vagyunk. Egy irodaházban még akár növelheti is az alkalmazottak morálját, különösen, ha a munkatársaknak megengedett a dalok kiválasztása. Az Audac XMP44 moduláris audio rendszerével pedig zónákra  bontható a zenehallgatás lokációja, így mindenki olyan zenét hallgathat amilyet szeretne.

 

Ha kérdésed van vagy szeretnél ajánlatot kérni, keresd AV tanácsadóinkat vagy írj az avmax@avmax.hu e-mail címünkre.